Így készült az F1 2015 – a fejlesztő válaszol

SimTech

2015. július 16. csütörtök, 15:45

Nemrég került a piacra a a Codemasters legújabb F1-es szimulátora, az F1 2015 – az Autosport az olvasók kérdéseit tette fel a játék fő fejlesztőjének, Lee Mathernek – vajon játszhatunk-e egyszer a nyolcvanas évek járgányaival is?

Még az idei szezonból több verseny van hátra, mint amennyi mögöttünk, de már neki is láthatunk az F1 2015 nyújtotta kihívásoknak – hivatalos Forma-1-es játék tíz éve nem jött ki ilyen korán, a Codemasters pedig saját rekordot döntött: az eddigi hat évad átiratait mindig ősszel dobták piacra. Az újgenerációs konzolok rajongói is örülhetnek, hiszen a sztenderd PC mellett ezúttal az újgenerációs konzolokra, Xbox One-ra és PlayStation 4-re is megérkezett az idei évad.

Az Autosport olvasói Lee Mathert, a játék fő fejlesztőjét kérdezhették az F1 2015-tel kapcsolatban, és válaszaiból az is kiderült, lesz-e GP2/GP3 valaha a sorozatban, és hogy milyen nehézségek merülhetnek fel a retro-szezonok fejlesztésével kapcsolatban. Az egyik kérdező arra volt kíváncsi, hogyan teszik jobbá a versenyzők mesterséges intelligenciáját, mert a játékban igencsak passzívnak tűnnek ezen a téren. „Kevesebb autót könnyebb lenne kezelni, de ennyi esetén nagyon sok mindent figyelembe kell venni. Az egyik fő dolog, amin dolgoztunk, az a pilóták tudása, annak köszönhetően, hogy az új konzolok nagyobb memóriával rendelkeznek. Jobban megértik az autót, jobban vezetnek, és nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy mi folyik körülöttük.”

Érdekes szempont a valódi versenyzők véleménye, az F1 2015 fejlesztői ezt sem hagyták figyelmen kívül. „Anthony Davidson ismét velünk volt, és néhány hónapja kezdett el visszajelzéseket küldeni a játékról. Ezeket az információkat fel tudjuk használni a folyamatban lévő frissítések fejlesztéseinél is. Értékes forrást jelent a számunkra, hiszen még mindig vezeti a Mercedes szimulátorát, így tudja, hogyan adjon nekünk remek visszajelzéseket. Más pilótákat nagyon nehéz bevonni, mert hihetetlenül elfoglaltak – amikor néha le tudjuk őket ültetni a játék elé, akkor viszont rengeteg infóval szolgálnak. Nagyon le tudja őket foglalni – 2010-ben Hamilton egy darabig szívesen beszélt róla vezetés közben, de aztán amikor az öccse elkezdte legyőzni őt, elcsendesedett és koncentrálni kezdett. Még egy játék megnyerése is fontos volt számára.”

Rengeteg játékos örülne neki, ha kedvenc pilótájával hosszú szezonokat úgy játszhatna végig, hogy közben csapatot is vált – de ez egyelőre nem lehetséges. „Az előző játékokban a játékos eligazolhatott máshová a saját karakterével, de a szerződéses és a szponzorációs problémák miatt valódi versenyzőket nem lehet elmozdítani a helyükről. Folyamatosan tárgyalásban vagyunk a Forma-1 képviselőivel, hogy mit lehetne tenni, akik egyre nyitottabbak az ötleteinkre. Valami különlegességgel szeretnénk előállni.”

Ahogyan a valóságban (többé-kevésbé, persze), a legjobb pilóták a nevelősorozatokból kerülnek ki, ezért felmerült a GP2 vagy a GP3 játékba építésének ötlete is. „Rengeteg időt emésztene fel, de beszélünk róla – fantasztikus lenne egy ilyen sorozat beépítése. Bármi, ami több tartalommal látja el a játékot, nagyszerű lenne, különösen ha olyan remek sorozatról van szó, mint a GP2. Úgy képzelem el, mint ha old-school F1 lenne.”

Matter azt is elmondta, hogy bár számukra kivitelezhető lenne, számos buktatója van annak, hogy egy szezont felépítsenek a Forma-1 korábbi időszakaiból, például a nyolcvanas évekből. „Nem mondom, hogy lehetetlen, de valószínűleg ez lenne a legnagyobb kihívás, amivel valaha is szembesültünk. Ha megnézzük, az akkori csapatok többsége már nem is létezik. Van, amelyik tulajdonosváltáson esett át, mások egyszerűen eltűntek a Föld színéről, és több szponzor is megszűnt már.”

„Vannak olyan pilóták, akik már nincsenek velünk, az élőket pedig szinte lehetetlen lenne felkutatni, mert sokan teljesen eltávolodtak a sporttól. Ha emlékeznek még arra a néhány autóra az F1 2013-ból (ezeknek listája itt található: http://www.vg247.com/2013/08/16/f1-2013-classic-cars-drivers-announced-classic-edition-bundle-revealed/ – a szerk.), óriási listát állítottunk össze a lehetséges versenyzőkből és gépekből, és alaposan le kellett faragnunk belőle. Szerettük volna a Jordant is sikerül betenni, de lehetetlen volt megegyezni a jogtulajdonosokkal. Aztán vannak olyan csapatok, melyek más játékokkal szerződtek le klasszikus autóik használatát illetően, így választhattak, hogy benne lesznek-e, vagy sem. Ha egy teljes szezont próbálnánk összerakni, életem legnehezebb munkája lenne – megdöbbennék, ha sikerülne végrehajtani. Ez nem csak a Codemastersre vonatkozik, egyszerűen senki sem tudná ezt összerakni.”